Näin viime yönä järkyttävää unta. Vanhempani sekä muutamat sukulaiset järjestivät häitä, siis minun häitäni. Unessa en todellakaan tiennyt, kuka sulhaseni olisi tai miksi minun pitäisi naimisiin mennä, mutta ne tuntuivat olevan sivuseikkoja. Ei kukaan ollut kiinnostunut minulle moisia asioita kertomaan. Lisäksi unessa minulle syötettiin jotain nappeja, ilmeisesti rauhoittavia. En siis ollut ilmeisen suostuvainen astelemaan alttarille. Heräsin kuitenkin siinä vaiheessa, kun isäni talutti minua kohti alttaria, joten sulhanen jäi lopullisesti mysteeriksi.

Jo pelkkä tunnelma unessa oli hyvin ahdistava. Osittain varmasti siksi, etten tahtonut naimisiin eikä minulle kerrottu edes, kenen kanssa olisi pitänyt avioitua. Ahdistusta myös lisäsi se, että kaikki käyttäytyivät niin kummallisesti ja että paikalla oli liian paljon ihmisiä, joita en olisi tahtonut ainakaan unessa nähdä. Entisiä luokkakavereita ja entinen paras ystäväni. Ihminen, joka joskus merkitsi liian paljon ja jonka näkeminen omissa häävalmisteluissa ei tuntunut missään määrin mukavalta...

Heräsin jossain vaiheessa täydessä paniikissa. Meni hetki ennen kuin tajusin kaiken olleen vain unta ja monta hetkeä, ennen kuin pystyin jatkamaan unia.

Ja vielä sanotaan, että unet perustuvat alitajuntaan. Kiitos ei. Toivottavasti ensi yö sujuu paremmin...