Kyllä kyllä. Pohdin tässä, kuinka saisin kirjat mahtumaan paikoillaan. Tai paremminkin, kuinka uudet kirjat löytäisivät jostain paikkansa.

Olin tänään erään kirjakauppa-ketjun kanta-asiakas illassa. Paljon ihmisiä (olin tosi hyvä pujottelemaan), paljon hyviä tarjouksia. Ja minun itsehillintäni katoaa aina sillä hetkellä, kun astun kirjakauppaan. No, kirjoja ei kai koskaan voi olla liikaa...

Mukaani tarttui hyvin sekalaisia kirjoja. Ehdottomasti mainittava kirja on Jeff Koon ja Andy Powellin Alligaattoria ei saa sitoa vesipostiin - 101 todella tyhmää lakia. Kirjaan on siis koottu mitä uskomattomampia lakeja ja säädöksiä Yhdysvaltojen eri osavaltioista. Tuota kirjaa olen halunnut jo pitkään ja nyt sen sain hankittua -puoleen hintaan.

Kävin tänään syömässä Subwaylla. Eihän siinä mitään, mutta tilaamisvaiheesta tuli hieman kummallinen. Tullessani sisään juuri tilaamassa oli noin suunnilleen ikäiseni miespuoleinen henkilö. Työntekijä-setä päätti ottaa tilauksemme samaan aikaan ja olisimme päässeet helpommalla, jos olisi sanottu vain "samanlaiset ehkä kahdella poikkeuksella". Tilanne tuntui jossain määrin koomiselta; täytekyselyihin vastasimme kaksiäänisesti... Pieni juttu, mutta sai silti suupielet nykimään ylöspäin.

Sain taas itseni menemään lenkille. Hieman epäilyttää, kauanko kuntoilu-innostukseni kestää... Toivottavasti mahdollisimman kauan. Suurin ongelma tänään oli se, että kaikki tiet olivat Hyvin Jäisiä ja Hyvin Liukkaita. Kyllä, sanoin haluavani luistelemaan, mutta se olisi mukavempaa luistimilla ja tasaisella. Mikäli huomenna on yhtä loistava keli, taidan joutua jättämään lenkkeilyn väliin...

Viime yön unessani oli kevät ja minun piti hyvästellä kaikki oppilaat ja työkaverit. Tunne oli ahdistava ja surullinen, ja herätessäni olin -jälleen kerran- täysin paniikissa. Onneksi on vasta tammikuu. Olen huono sanomaan näkemiin...

Nyt etsimään Nukku-Mattia ja mukavia unia.

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin. Joissa siipirikko lentokone laskeutuu turvallisesti.  ...Joissa ihmiset seisovat ja odottavat runoilijoitten kirjoja. Eikä kukaan menehdy kaivaten leipää, ruusuja, aurinkoa ja vapautta..."